שיווק בדיגיטל - ההזדמנות הדיגיטלית

כמו שציינתי בפוסט הקודם, הערוצים הדיגיטליים חוללו מהפכה בחיי היום-יום שלנו.

עכשיו נלמד כיצד נוכל לנצל את ההזדמנויות העיסקיות שהנוכחות הדיגיטלית נותנת לנו.

נניח שיש לכם מספרה והעסק שלכם צמח עד היום רק בזכות הפניות והמלצות מפה לאוזן. כל זה טוב ויפה ואפילו מחמיא כי העסק מתנהל נחמד גם ללא נוכחות דיגיטלית.

אך תחשבו לרגע, עד כמה העסק שלכם יכול להצליח אם תיצרו נוכחות דיגיטלית.

אחת היתרונות הגדולים ביותר של הנוכחות הדיגיטלית בנוי על יכולות החיפוש. ככל שיהיה לכם יותר נוכחות דיגיטלית, כך אנשים יראו אתכם יותר כאשר הם יתחברו לאינטרנט ויחפשו עסק כמו שלכם.
נניח שמישהי מחפשת בגוגל מספרה באזור מגוריכם והמספרה שלכם מופיעה בתוצאות החיפוש. היא מקליקה על הקישור שמפנה לאתר/דף עסקי ושם היא מקבלת מידע רב עליכם ועל העסק שלכם, כגון: סרטונים שפרסמתם, המלצות של לקוחות, שעות פעילות וכמובן פרטי התקשרות.

הערוצים הדיגיטליים מאפשרים להציג ללקוחות פרסום ממוקד בדיוק בזמן שהם מחפשים את מה שיש לכם להציע. כמו למשל, אותה אחת שחיפשה בגוגל מספרה באזורכם, ברגע שהיא תיכנס לרשתות החברתיות, יקפצו פרסומות הרלוונטיות לה ואם יהיה לכם נוכחות דיגיטלית, היא תגיע אליכם באמצעות הרשתות החברתיות. 

הכלים והטכנולוגיות כיום קלים לשימוש ורבים מהם אפילו מוצעים בחינם. אבל עבור עסקים רבים, האתגר הגדול ביצירת נוכחות דיגיטלית הוא לא חוסר הסתגלות לכלים, אלא גיבוש תוכנית איך לעשות את זה נכון וביעילות. היכן אתם רוצים להתחיל ולאן אתם רוצים להגיע? אתם צריכים להחליט האם אתם רוצים ליצור לבד תכנים שיווקיים (שידרוש מכם יותר זמן) או להעסיק מישהו שיעשה זאת עבורכם (שיעלה לכם יותר כסף). בין אם תחליטו לעשות את זה לבד או להשתמש בשירות חיצוני, עליכם להגדיר מראש תקציב ריאלי ולהכין לוח זמנים ברור שתוכלו לעמוד בו.

חשוב לציין, שמידי יום, אלפי בעלי עסקים קטנים נעזרים באינטרנט וההזדמנות להגיע ללקוחות חדשים באמצעות הרשתות החברתיות גדולה מכדי שתוכלו להתעלם ממנה. לכן, זה הזמן להחליט ולהתחיל לעבוד על הנוכחות הדיגיטלית שלכם!