שיווק בדיגיטל - הצבת מטרות ויעדים

עם כל כך הרבה אפשרויות בעולם הדיגיטלי, אנחנו חייבים להגדיר מטרות ויעדים כדי לבנות נוכחות דיגיטלית.

לכל עסק יש מטרות שונות, לכן רצוי לדעת מה בדיוק אתם רוצים להשיג מהנוכחות הדיגיטלית שלכם, כדי שתוכלו להגדיר את סדרי העדיפויות שלכם ולגבש תוכנית בצורה ממוקדת ויעילה.

איך עושים את זה?
בוחרים יעדים ברורים כגון: מיהו הלקוח הפוטנציאל שלנו? האם מדובר בנשים, בגברים או גם וגם? מה האופי של הלקוחות? מה טווח הגילאים? מהו הרדיוס הגאוגרפי?

אחרי שבוחנים ומזהים את הפרופילים של הלקוחות, מוציאים קמפיינים של מודעות שיתמקדו במה שהלקוח הפוטנציאלי שלכם מחפש.

הדיגיטל יכול לעזור רבות לעסק שלנו. אנחנו יכולים ליצור קשר באמצעות הרשתות החברתיות, למכור באינטרנט, למצוא לקוחות חדשים ולשמור על לקוחות קיימים.

אך בתור התחלה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו למה אנחנו רוצים נוכחות דיגיטלית?
נחזור לדוגמה שלנו – המספרה. נניח שהיעד הסופי שלכם הוא לספר יותר אנשים ולהגדיל את המכירות של המוצרים שאתם משווקים. אבל כדי שאנשים יגיעו אליכם להסתפר או לקנות מוצרים, הם צריכים לדעת שאתם קיימים ובזה נוכחות דיגיטלית יכולה לעזור לכם.

אחת הדרכים הקלות לפרסם את העסק בעולם הדיגיטלי היא לרשום את העסק במדריכים מקוונים מקומיים, כך כשאנשים יחפשו "מספרה" במנועי חיפוש או במפות מקוונות, הם יראו את העסק שלכם.

בנוסף, תוכלו (אם תרצו) לבנות אתר ולשתף מידע על העסק שלכם כגון: שעות פתיחה, כתובת, שירותים שאתם מציעים, מחירים, המלצות של לקוחות ואפילו סרטונים.

תוכלו (ואף מומלץ) לפתוח דף עסקי ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ואינסטגרם, לפרסם שם תמונות, לכתוב פוסטים וליצור אינטראקציה וקשר ישיר עם הלקוחות שלכם.

לא משנה מהם היעדים הסופיים שלכם בדיגיטל או איפה אתם עומדים כיום, סדרי העדיפויות שלכם ישתנו ויצמחו יחד עם העסק שלכם וככל שתשיגו את היעדים שהצבתם לעצמכם, כך יותר אנשים יהיו מודעים לקיום העסק שלכם.

וכדי לוודא שאתם עומדים ביעדים, חשוב למדוד את ההתקדמות שלכם לאורך כל הדרך ע"י ניתוח נתוני אינטרנט. ניתוח הנתונים הזה יאפשר לכם לדעת מה עובד טוב ובמה אפשר עוד לשפר.

איך עושים את זה?  זה כבר לפוסט אחר.