שיווק בדיגיטל - יצירת נוכחות דיגיטלית

יש המון אפשרויות ליצירת נוכחות דיגיטלית, כגון: אתרי אינטרנט, לוחות מודעות דיגיטליים, מדיה חברתית ואפליקציות לנייד.

כיום, כל אחד יכול ליצור בקלות נוכחות דיגיטלית בכלים הנוחים והרלוונטיים לו.

בדרך כלל הדבר הראשון שחושבים עליו הוא אתר אינטרנט, אבל בניית אתר אינטרנט, לא בהכרח הדבר הראשון שצריך להתחיל ממנו.

נחזור לדוגמה שלנו. יש לנו מספרה, כדי למצוא לקוחות באינטרנט וכדי לאפשר ללקוחות למצוא אותנו באינטרנט, הדבר הראשון שאנחנו יכולים לעשות הוא לרשום את העסק במדריכים דיגיטליים מקומיים כמו גוגל מיי ביזניס. כך, כשמישהו יחפש בגוגל "מספרה" באזור שלנו, העסק שלנו יופיע בתוצאות החיפוש – וכל זה, ללא צורך באתר אינטרנט!

אפשרות נוספת ואף מומלצת, זה לפתוח דף עסקי בפייסבוק, שבו ניתן להעלות תכנים כגון: תמונות אווירה של המספרה, סרטונים של לקוחות מרוצים עם תספורות מרשימות שעיצבתם, או המלצות וחוות דעת של לקוחות, על מנת לתת ללקוחות פוטנציאליים הצצה על העסק שלכם ועל השירותים שאתם מציעים.

כשאתם מתחילים לתכנן את האתר/הדף העסקי שלכם, הדבר חשוב ביותר הוא לדעת מה אתם רוצים שהמבקרים יעשו בו. לדוגמה: אם אתם רוצים שלקוחות יצרו איתכם קשר, אז ציינו את מספר הטלפון שלכם באופן בולט. אם אתם רוצים שהלקוחות ימצאו את החנות הפיזית שלכם, אז כדאי שתוסיפו מפה עם הוראות נסיעה. אם אתם רוצים שהלקוחות ירכשו מוצרים שאתם משווקים, אז תיצרו חנות אינטרנטית (קיימת פונקציה כזאת גם במדיה החברתית). בנוסף, ניתן ליצור מועדון לקוחות על מנת לעדכן על מבצעים או כל דבר אחר.