שיווק בדיגיטל - תוכנית דיגיטלית, ניתוח ושיפור התוצאות

בפוסטים הקודמים הבנו עד כמה חשוב להחליט מה אנחנו רוצים להשיג מהדיגיטל, איך ליצור ולבסס את הנוכחות הדיגיטלית שלנו ולהתחיל להשתמש בשיווק דיגיטלי על מנת להביא עוד לקוחות פוטנציאליים.

עם זאת, חשוב גם לוודא שהתוכנית שלנו ליצירת נוכחות דיגיטלית תהיה מותאמת לטווח הארוך ועל מנת לעשות זאת, אנחנו צריכים להגדיר ציפיות ריאליות, לעקוב אחרי התוצאות ולהתאים את העסק שלנו לשינויים הטכנולוגיים.

חשוב לציין שהתהליך הזה אינו מניב תוצאות יותר מידי ומהר מידי. נדרש זמן לביסוס הנוכחות הדיגיטלית עד שיבחינו בכם.

נחזור לדוגמה שלנו, אם אתם בעלי מספרה ואתם בונים אתר. קביעת תורים ומכירה מקוונת של המוצרים שלכם, ככל הנראה לא יזנקו כבר מההתחלה. יקח קצת זמן עד שמנועי החיפוש ימצאו אתכם ועד שאתם תיישמו ותשפרו את הנוכחות הדיגיטלית שלהם. לכן, מומלץ להימנע מהגדרת יעדים לא ריאליים שסביר להניח לא תעמדו בהם – זה עלול לגרום לאכזבה ולייאוש.

אחד המרכיבים החיוניים בתוכנית דיגיטלית הוא למדוד את הפעולות שאתם מבצעים ולוודא שהן עובדות. התהליך הזה נקרא 'ניתוח נתוני אינטרנט'. בעזרתו ניתן לראות איך אנשים מוצאים את האתר שלכם ומה הם עושים כשהם מגיעים אליו.

הידיעה מהיכן מגיעים המבקרים לאתר שלכם יכולה לעזור לכם להבין אילו מהקמפיינים השיווקיים שעשיתם מצליחים ואילו פחות. אם אתם יודעים מה עושים המבקרים כשהם מגיעים לאתר שלכם, אתם למעשה יכולים לדעת אם ההשקעה בדיגיטל מועילה או לא.

חשוב לזכור שהעולם הדיגיטלי משתנה ללא הפסקה. השיטות, הטכנולוגיות והכלים החדשים צצים כמעט בכל יום. לכן, תוכנית שיווקית טובה צריכה לשלב את הרעיונות הבסיסיים שאינם משתנים לעתים קרובות, עם חשיבה קדימה כדי להתעדכן בחידושים. בנוסף, כאשר מתרחש שינוי כלשהו בעסק שלכם, עליכם לעדכן זאת גם בעולם הדיגיטל.

כדי להצליח באינטרנט, צריך לחשוב היטב לפני שפועלים. אם תהיה לכם תוכנית הכוללת את כל המרכיבים הללו ותשמרו על גמישות, תהיו בדרך הנכונה.
אז שיהיה בהצלחה!